Angkor Wuuut

17 maart 2016 - Siem Reap, Cambodja

Hallo iedereen! Sok sa bai? (Hoe gaat het?)
Twee weekjes alweer weg en ik ben al goed aan het inburgeren. Op mijn werk leer ik steeds meer namen (en die zijn moeilijk! Spreek maar uit: Srey Nae, Theara, Posiok, etc etc). Ook ben ik voor volgend weekend uitgenodigd voor een begrafenisceremonie voor de oma van een van onze docenten. Klein ongemakkelijk momentje: ik begreep de uitnodiging niet goed en hoorde: grandma en anniversary, dus ik zei: ‘Is it her birthday?’ ‘No, she died 100 days ago.’ Oeps..

Maar goed, doordeweeks ben ik dus een bibliothecaresse. Dit betekent dat ik vooral bezig ben met activiteiten met de kinderen buiten hun Engelse lessen om. We hebben vorige week geschilderd en vandaag gaan we bezig met het alfabet. Als iemand nog leuke en leerzame spelletjes weet hoor ik het graag, want verder is de favoriet memory. Dit speel ik dus elke dag, minstens 3 keer!

In het weekend was het tijd voor de grootste toeristenattractie hier: Angkor Wat. Met 3 andere vrijwilligers hadden we op zondag een tuktuk tot onze beschikking die ons naar verschillende tempels bracht. Ze noemen het park Angkor Wat, maar dat is eigenlijk maar een van de tempels in een enorm park. Overal waar je kijkt onderweg staan ruïnes van eeuwenoude tempels, en het is zo mooi! We hebben Angkor Wat gezien, Ta Prohm, waar blijkbaar Tomb Raider is opgenomen (geen idee, heb die hele film nog nooit gezien) en Bayon, naar mijn mening de mooiste tempel. Zie vooral de foto’s, want het is niet te beschrijven! Zo veel te zien, dat je aan het eind het niet meer op kan nemen en helemaal klaar bent met tempels. Ik besef nog steeds niet helemaal dat het echt bestaat!
Aan het eind van de dag hebben we bij een tempel op een heuvel de zonsondergang bekeken. Het was wat bewolkt, maar alsnog heel mooi.

Nou dit was hem weer, buiten werk en toerisme chill ik hem een beetje met de andere vrijwilligers en gaan we in het weekend lekker uit. Goed leventje dus!

Zweterige kusjes,
Myrthe

1. Ineke Helmholt:
    17 maart 2016
    Dank je wel Myrthe voor je verslag en de prachtige foto's!
  2. Héleen:
    17 maart 2016
    Mooi verhaal Myrthe! Bewondering voor je hoor!
  3. Gerda Taal:
    18 maart 2016
    Ziet er geweldig uit! Veel plezier en een leuke tijd!